موسسه حفاظتي موسسه حفاظتي .

موسسه حفاظتي

استفاده از هوش مصنوعي در دوربين مداربسته در چالوس و نوشهر

دزدي از مغازه در سال هاي اخير در چالوس و نوشهر به شدت افزايش يافته است. بحران اقتصادي، تورم و افزايش قيمت­ها، كمبود مواد غذايي، افزايش ناامني شغلي، افزايش ورود افراد غريبه و مسافران و همچنين افزايش تعداد پلتفرم‌هاي فروش آنلاين و غيره، زمينه مساعدي را براي افزايش دزدي از فروشگاه‌ها ايجاد كرده است. اغلب فروشندگان حدود سه درصد از درآمد خود را به دليل دزدي از دست مي دهند. راه حل براي جلوگيري از چنين ضرري چيست؟

در سال هاي اخير استفاده از هوش مصنوعي در دوربين مداربسته نوشهر موثرترين راه حل امنيتي شناخته مي شود. هر چند افراد كمي با آن آشنايي دارند. بنابراين بهترين راه كار براي جلوگيري از دزدي نصب دوربين مداربسته در  نوشهر و چالوس با قابليت هوش مصنوعي است كه در اين مقاله به تشريح آن پرداخته مي شود.

دوربين مداربسته نوشهر

هوش مصنوعي چگونه نظارت دوربين مدار بسته را تغيير مي دهد؟

امروزه اغلب فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي نظارت تصويري دارند، اما تا حد زيادي براي كارهاي نسبتا ابتدايي استفاده مي‌شود.  با اين حال، ظهور هوش مصنوعي، امنيت ويدئويي استفاده از دوربين مداربسته در چالوس را متحول خواهد كرد. هر چند هوش مصنوعي در ابتداي ظهور خود است اما توانسته است تحولات گسترده اي در دوربين هاي نظارتي به وجود آورد. به طوري كه هوش مصنوعي در خدمت نظارت دوربين مدار بسته از ساختار آجري استفاده مي كند:

  • آجر اول فرد را تشخيص مي دهد.
  • آجر ديگري حركت بدن را تجزيه و تحليل مي كند و موقعيت اندام ها را در هر لحظه با يك تحليل كاملا ناشناس تخمين مي زند.
  • در نهايت، آجر سوم از فناوري تشخيص اشيا براي شناسايي كوله پشتي، كيف دستي و غيره استفاده مي كند و آن را از سبد خريد متمايز مي كند.

به طور خلاصه، هوش مصنوعي مي‌تواند رفتار استاندارد خريد را با رفتار دزدي مانند قرار دادن يك كالا در جيب يا كيف شخصي به جاي سبد خريد  مطابقت دهد. اين تشخيص يك حركت مشكوك، هشداري را ايجاد مي كند كه به صورت بلا درنگ براي نظارت كننده دوربين ارسال مي شود.

دوربين مداربسته در چالوس

مزاياي دوربين هاي امنيتي هوش مصنوعي

از نظر عملي، مزاياي خريد دوربين مداربسته در نوشهر و چالوس با قابليت هوش مصنوعي در مقايسه با راه حل هاي مرسوم نظارتي را مي توان به صورت زير شمرد:

  •  افزايش ظرفيت پردازش

دوربين هاي امنيتي هوش مصنوعي در يك چشم برهم زدن 98 درصد سرقت ها را در سريع ترين زمان ممكن شناسايي مي كند در حالي كه تشخيص همه رفتارهاي مشكوك در يك فروشگاه مجهز به 100 دوربين مرسوم نظارتي دشوار است. توانايي هوش مصنوعي نه تنها در پردازش حجم بسيار بيشتري از داده‌ها، بلكه و مهم‌تر از آن پردازش سريع مرتبط‌ترين اطلاعات را فراهم مي كند. هر چند در نهايت هميشه نظارت كننده دوربين است كه در مورد رفتارها تصميم مي گيرد.

  •  دسترسي بيشتر به سيستم هاي امنيتي

در حالي كه نظارت تصويري در حال حاضر سطح مشخصي از كارايي را ارائه مي دهد، هوش مصنوعي دسترسي بيشتر به سيستم هاي امنيتي را فراهم كرده و سطح كيفيت و امنيت را بالا مي برد. بنابراين با استفاده از هوش مصنوعي به دليل ارائه فناوري پيشرفته دوربين مداربسته در چالوس و نوشهر مي توان كارايي بالاتري انتظار داشت.

مزاياي دوربين هاي امنيتي هوش مصنوعي

  • بهره مندي از بهبود مستمر

اصل هوش مصنوعي مبتني بر خودآموزي، يعني توانايي يادگيري به تنهايي در طول زمان است. به اين ترتيب، هر چه افراد بيشتر از سيستم امنيتي استفاده كنند، اين ابزار دقيق تر و كارآمدتر مي شود. به اين ترتيب اگر از دوربين هاي امنيتي در چالوس و نوشهر با قابليت هوش مصنوعي استفاده شود حتي قادر به شناسايي الگوها يا رفتارهاي مشكوك جديد خواهند بود.

  • اتخاذ رويكرد اخلاقي به امنيت

برخلاف تصور عمومي، هوش مصنوعي افراد را  نمي شناسد بلكه حركات مشكوك را تشخيص مي دهد. در نتيجه، در چارچوب نظارت دوربين مدار بسته تعصب انساني ندارد. هوش مصنوعي، مي تواند تصميمي را بر اساس حقايق و شواهد بصري به تنهايي و بدون ارتباط با هويت، قوميت، لباس يا حتي علائم بيومتريك مانند خالكوبي اتخاذ كرد.  درواقع هوش مصنوعي در نظارت تصويري به صورت ناشناس كار مي كند.

  • ترويج استفاده هاي جديد

با خريد دوربين مداربسته در نوشهر و چالوس با قابليت هوش مصنوعي علاوه بر تشخيص سرقت براي اهداف ديگري نيز مي توان استفاده كرد. اين دوربين ها توانايي تشخيص تصادف فيزيكي (فروپاشي، سقوط، حمله و غيره) يا خرابكاري را دارد تا كاركنان بتوانند سريعا اقدام كنند.

همچنين نصب دوربين مداربسته در نوشهر و چالوس با قابليت نظارت هوش مصنوعي مي‌تواند اطلاعات بازاريابي ارزشمندي را ارائه دهد: براي مثال نشان مي‌دهد كدام محصول براي پيش‌بيني كمبود موجودي محبوب است، كدام قفسه كمتر مورد توجه مشتريان قرار مي‌گيرد، كدام محصول برداشته شده و فروخته مي‌شود و كدام  محصول خريداري نشده است. اين اطلاعات ارزشمند مي تواند اين معدن اطلاعات مي‌تواند توسط افراد براي بهينه سازي چيدمان فروشگاه، سازماندهي انتهاي راهرو و موجودي كالا استفاده شود.

چشم انداز هوش مصنوعي در مانيتورينگ دوربين مداربسته چيست؟

چشم انداز هوش مصنوعي در مانيتورينگ دوربين مداربسته چيست؟

هوش مصنوعي در دوربين مدار بسته در چالوس و نوشهر با تغيير چهره اين شهرهاي توريستي زمينه هاي توسعه كاربردهاي جديد را فراهم مي كند. براي مثال در آينده امكان شناسايي تقلب در پرداخت خودكار وجود خواهد داشت. همچنين مي توان از دوربين مداربسته در نوشهر براي تشخيص وضعيت نامناسب كارمندان در يك اداره يا كارخانه و بهبود سلامت در محل كار  استفاده كرد. همچنين در فروشگاه ها؛ نظارت تصويري و هوش مصنوعي جايگزين ارزان‌تري براي بسياري از حسگرها و اشياء خواهد بود و اين امكان را فراهم مي كنند كه مصرف كنندگان خود را بهتر بشناسند.

در آينده با نصب دوربين مداربسته در نوشهر و چالوس و فروشگاه­هاي آن ديگر نيازي به بسياري از حسگرها نخواهيم بود. اين دوربين ها امكاناتي را فراهم مي كنند كه افراد مشتري خود را بهتر بشناسند. بنابراين هوش مصنوعي قابليت نظارت دوربين مدار بسته را ارتقا مي بخشد و درك بالاتري از رفتار انسان را فراهم و توصيه هاي صحيح و به موقع را ارائه مي دهند.

جمع بندي

در اين مقاله كوتاه با قابليت هوش مصنوعي در دوربين مداربسته در چالوس و نوشهر آشنا شديم و آموختيم كه براي داشتن حس امنيت بالاتر و كاهش دزدي و افزايش سودآوري استفاده از سيستم هاي نظارتي با اين قابليت ضروري است. هر چند اين تكنولوژي داراي عمر كوتاهي است و در آينده پيشرفت هاي فوق العاده اي براي آن متصور خواهيم بود. در آينده دوربين مداربسته در نوشهر و چالوس اين توانايي را خواهند داشت كه نكاتي را بررسي كنند كه در برخي از مواقع بسيار حياتي هستند و از جان و مال مردم محافظت مي كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۲۳ توسط:آرينا تكنيك موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :